Fasta Förbundet

IOGT-NTO Fasta Förbundet heter föreningen som bedriver en omfattande verksamhet i centrala delarna av Halmstad. Vår högborg ligger på Muraregatan 30 men på sommaren flyttar verksamheten ut till Laxön. Föreningen är en av de nu äldsta aktiva föreningar i IOGT-NTO:s historia. Med mångårig kunskap om alkohol och droger så arbetar vi aktivt med att förbättra samhället, kring just dessa frågor.
Vi strävar efter att plocka fram det bästa ur våra medlemmar och anställda genom att aktivt jobba med att utbilda dem, i vår verksamhet.
Tillsammans med Arbetsförmedlingen och Fas3 har vi under många år arbetat med att stötta upp dessa fantastiska människor som delvist levt utanför normerna, och välkomnat dem till oss. Många har minskat sitt alkoholintag och engagerat sig mycket vid sidan av projektet.

Fasta Förbundet går nu in i ett nytt år, med en ny styrelse för att möta 2017 års verksamhet med öppna armar och ett hårt arbete. Vårt mål är att Halmstadborna ska känna till vad IOGT-NTO Fasta Förbundet är och vad vi har för verksamhet i en större utsträckning.